• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Är de lätt eller svårt att få billån via volvofinans

Emma87

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Januari 2017
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej tänkte höra med er då jag blir galen på att leta efter information. För nån vecka sedan krocka ja med min bil och den vart skrot. Var igår på rejmes där jag fick ett affärsförslag på en nyare v70 där jag har kontantinsattsen och behöver då låna ca 90.000 med bilen som säkerhet.
Kolla min uc igår som visade mindre bra kreditvärdighet har en del Små lån, har dock betalar av alla mina lån nu i början på januari förutom ett som jag har ca 100.000 kvar av
Dock hade inte detta registrerats på uc trots att de är 3 veckor sedan ja betala alla.

Har fast anställning med en årsinkomst på ca 262.000. Inga betalningsanmärkningar eller misskött kredit. Har 7 förfrågningar och 19% i kreditvärdighet

Nu till min fråga är de lätt eller svårt att få billån via volvofinans
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Det är inte så jättesvårt, har man inkomst och inga anmärkningar så är det nog lungt, dom tar inte in någon information om scoring från UC.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Vet att folk med löneutmätning fått lån där till och med
 

Emma87

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Januari 2017
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Tack för svar de gick jätte bra dom kolla inte så mycket dom ville bara ha ett arbetsgivarintyg.. så nästa vecka hämtar ja min nya volvo:)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Volvofinans har ett intressant upplägg för att hantera risker. Lånet tar du egentligen hos Rejmes, som direkt överlåter fordran till volvofinans, du får nog med nåt papper om det.. Om ditt lån sedan blir "dåligt".. dvs inte betalas och bilen ev ska återtas och vad det nu mer kan bli, så har Volvofinans regressrätt och överlåter fordran tillbaka till Rejmes som får försöka lösa situationen. Om du kollar på kreditupplysningen så står det nog att det är Rejmes som är den som ställt kreditförfrågan och inte volvofinans.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp